ĐĂNG KÝ NGAY

NHÂN VẬT 3D

Từ những tựa game đơn giản đến những sản phẩm AAA đình đám, Họa sỹ Nhân vật 3D đóng vai trò không thể thiếu trong việc tạo ra những nhân vật đẹp mắt, đầy tính cách và sống động.

Công việc của Họa sỹ Nhân vật 3D là nghiên cứu và phác họa nên tỷ lệ, tính cách, đặc điểm,… của con người, động vật, thực vật,… để tạo nên những đối tượng chính trong game. Sau đó, Họa sỹ Nhân vật 3D sẽ sử dụng những công cụ/ phần mềm chuyên dụng thiết kế game để mô hình hóa và “thổi hồn” cho nhân vật của mình.

LINH HỒN CỦA THẾ GIỚI GAME

VỊ TRÍ CÔNG VIỆC ĐA DẠNG

Mức lương hấp dẫn

level 2

4-7 năm kinh nghiệm

17 - 20

triệu đồng/tháng

23 - 26

triệu đồng/tháng

Trên 32

triệu đồng/tháng

01

3D Modeling Character Artist

Họa sỹ Nhân vật 3D

03

3D Rendering Artist

Họa sỹ kết xuất 3D

04

Lighting/Lookdev 3D Design Specialist

Chuyên viên Thiết kế ánh sáng 3D

02

3D Rendering Specialist for Real

Chuyên viên kết xuất 3D thực

KHÓA HỌC DÀNH CHO AI?

Sinh viên

Sinh viên các trường Trung cấp – Cao đẳng – Đại học có kiến thức nền tảng về thiết kế đồ họa và Mỹ thuật mong muốn nâng cao trình độ thực hành và các kỹ năng làm việc trong lĩnh vực Thiết kế 3D.

Người đi làm

Người đi làm có kiến thức nền tảng về các công cụ thiết kế 3D mong muốn nâng cao trình độ thực hành và các kĩ năng làm việc trong lĩnh vực Game 3D trong thời gian ngắn.
level 3

Trên 8 năm kinh nghiệm

level 1

2-3 năm kinh nghiệm

Theo Salary Expert trong năm 2022 tại Việt Nam

* Lưu ý: Học viên ghi danh cần làm bài kiểm tra đầu vào về kiến thức mỹ thuật nền tảng.
Khóa học tập trung vào việc giúp cho học viên có thể thỏa sức sáng tạo nhân vật 3D cho game và phim ảnh, bao gồm:

NỀN TẢNG VÀ CÔNG CỤ GIẢNG DẠY *

MAYA

Substance
painter

zbrush

PHOTOSHOP

UNREAL ENGINE 5
* Có thể thay đổi tùy theo từng giai đoạn
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
MÔN HỌC 3
Working with Game Engine
MÔN HỌC 4
Character Creation
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 7
Capstone Project
MÔN HỌC 1
3D Modeling Fundamental
- Understand the styles of creating texture for 3D objects in the production of the market.

- Use proficient manipulation of creating texture for 3D objects.

- Understand the concept of PBR and Stylize in drawing texture for 3D objects.

- Create basic materials in texture software for 3D objects (wood, metal, stone, ...)

- Know how to analyze materials in the real world.

- Materials can be blended together in the same 3D object.

bạn sẽ học những nội dung gì trong khóa học này?

MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
- Understand different kinds of lights and how to set them to create moods.

- Know how to set up shaders & materials.

- Understand different kinds of passes, aovs.

- Know how to do simple compositing render passes in photoshop or after effects.
môn học 1
3D Modeling Fundamental
môn học 3
Working with Game Engine
MÔN HỌC 4
Character Creation
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 7
Capstone Project
MÔN HỌC 3
Working with Game Engine
- Understand realtime rendering with unreal.

- Understand shaders and nodes in unreal.

- Can bring data from 3D packages (model, rig, animation) into unreal.

- Can use premade assets such as megascan to create a realistic environment.

- Can set up light, camera and level sequence to create different shots.

- Can use post-processing effects.

- Can export movies.
MÔN HỌC 1
3D Modeling Fundamental
MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
MÔN HỌC 4
Character Creation
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 7
Capstone Project
MÔN HỌC 4
Character Creation
- Understand the basic tools of 3D sculpture software.

- Understand the human anatomy.

- Apply sculpture software to shaping a character.

- Apply sculpture software to creating armor and costumes for a 3D character.

- Create a Low poly character from High poly for baking map.

- Do Base mesh from zsphere.

- Understand Re-topology process.

- Use Marvelous Designer software to make costumes for characters (Jackets, Skirts, Pants, T-shirts, ...)

- Create characters in different style such as: Realistic, Cartoon, Semi real.

- Create a high quality character with posing.
MÔN HỌC 1
3D Modeling Fundamental
MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
MÔN HỌC 3
Working with Game Engine
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 7
Capstone Project
MÔN HỌC 7
Capstone Project
- Creative development projects according to ideas and apply the knowledge learned to create a high quality 3D product by theme (including: Robot, Pirates, Viking, Fairy, Furnitue, Exterior, Building...) and style (animated, semi real, Realistic, chibi, ...).

- Apply animation techniques to be able to create character poses or basic animations.

- Can manage time and effective working method.

- Have skills in presentation, criticism, reporting, persuasion.
MÔN HỌC 1
3D Modeling Fundamental
MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
MÔN HỌC 3
Working with Game Engine
MÔN HỌC 4
Character Creation
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 6
Hard Surface
MÔN HỌC 2
Basic Lighting and Rendering
MÔN HỌC 3
Working with Game Engine
MÔN HỌC 4
Character Creation
MÔN HỌC 5
Texture Painting
MÔN HỌC 7
Capstone Project
MÔN HỌC 1
3D Modeling Fundamental
- Understand the structure and alignment of Polygons in the construction of 3D objects.

- Know the methods and techniques of meshing to create complex shapes such as guns, vehicles, machines,...

- Method of connecting details in a 3D object with complex details.

- Understand the principle of poly-mesh to make details become smooth.

- Complete product with full texture.
- Understand the workflow of 3D Modeling.

- Can model low polygon assets for game mobile such as weapon, environment.

- Understand and can unwrap UV.

- Understand the process of texture painting with Substance Painter.
môn học 1
3D Modeling Fundamental
môn học 2
Basic Lighting and Rendering
môn học 3
Working with Game Engine
môn học 4
Character Creation
môn học 5
Texture Painting
môn học 6
Hard Surface
môn học 7
Capstone Project
môn học 2
Basic Lighting and Rendering
môn học 3
Working with Game Engine
môn học 4
Character Creation
môn học 5
Texture Painting
môn học 6
Hard Surface
môn học 7
Capstone Project
môn học 1
3D Modeling Fundamental
Môn học 1
- Understand the workflow of 3D Modeling.

- Can model low polygon assets for game mobile such as weapon, environment.

- Understand and can unwrap UV.

- Understand the process of texture painting with Substance Painter.
3D Modeling Fundamental
Môn học 2
- Understand different kinds of lights and how to set them to create moods.

- Know how to set up shaders & materials.

- Understand different kinds of passes, aovs.

- Know how to do simple compositing render passes in photoshop or after effects.
Basic Lighting and Rendering
Môn học 3
- Understand realtime rendering with unreal.

- Understand shaders and nodes in unreal.

- Can bring data from 3D packages (model, rig, animation) into unreal.

- Can use premade assets such as megascan to create a realistic environment.

- Can set up light, camera and level sequence to create different shots.

- Can use post-processing effects.

- Can export movies.
Working with Game Engine
Môn học 4
- Understand the basic tools of 3D sculpture software.

- Understand the human anatomy.

- Apply sculpture software to shaping a character.

- Apply sculpture software to creating armor and costumes for a 3D character.

- Create a Low poly character from High poly for baking map.

- Do Base mesh from zsphere.

- Understand Re-topology process.

- Use Marvelous Designer software to make costumes for characters (Jackets, Skirts, Pants, T-shirts, ...)

- Create characters in different style such as: Realistic, Cartoon, Semi real.

- Create a high quality character with posing.
Character Creation
Môn học 5
- Understand the styles of creating texture for 3D objects in the production of the market.

- Use proficient manipulation of creating texture for 3D objects.

- Understand the concept of PBR and Stylize in drawing texture for 3D objects.

- Create basic materials in texture software for 3D objects (wood, metal, stone, ...)

- Know how to analyze materials in the real world.

- Materials can be blended together in the same 3D object.
Texture Painting
Môn học 6
- Understand the structure and alignment of Polygons in the construction of 3D objects.

- Know the methods and techniques of meshing to create complex shapes such as guns, vehicles, machines,...

- Method of connecting details in a 3D object with complex details.

- Understand the principle of poly-mesh to make details become smooth.

- Complete product with full texture.
Hard Surface
Môn học 7
- Creative development projects according to ideas and apply the knowledge learned to create a high quality 3D product by theme (including: Robot, Pirates, Viking, Fairy, Furnitue, Exterior, Building...) and style (animated, semi real, Realistic, chibi, ...).

- Apply animation techniques to be able to create character poses or basic animations.

- Can manage time and effective working method.

- Have skills in presentation, criticism, reporting, persuasion.
Texture Painting

Môn học 1

Môn học 2

Môn học 3

Môn học 4

Môn học 5

Môn học 6

Môn học 7

Thành thạo các kỹ năng trong thiết kế nhân vật cho game 3D, phim 3D, TVC/Quảng cáo
Nắm vững phần quan trọng của quá trình phát triển các trò chơi liên quan để tạo ra các giai đoạn, bản đồ và nhiệm vụ (Level Design)
Nắm vững nguyên tắc thiết kế 3D cơ bản, đồng thời hiểu rõ cách quản lý hình khối (shape), bố cục (layout), màu sắc (color), phân tích chất liệu, hình ảnh và thể hiện chân thực những đối tượng 3D (PBR)
Thành thạo 5 công cụ Thiết kế 3D
Tư duy sáng tạo các phong cách nhân vật từ Realistic đến Stylized
Dễ dàng ứng dụng phần mềm game (game engine) để tạo nên các sản phẩm video 3D ấn tượng và thu hút người xem

01

02

03

05

06

kết quả sau khóa học

04

GIẢNG VIÊN TẠI VTC ACADEMY

VTC Academy tự hào là đơn vị sở hữu đội ngũ giảng viên tài năng và nhiệt huyết, là chuyên gia đầu ngành đến từ các công ty hàng đầu như VNG, Gameloft, Sparx*… và sở hữu nhiều năm chinh chiến với các dự án tên tuổi trong và ngoài nước.

CƠ SỞ VẬT CHẤT

VIDEO SẢN PHẨM HỌC VIÊN

SẢN PHẨM HỌC VIÊN

ĐỐI TÁC DOANH NGHIỆP UY TÍN

THAM KHẢO THÊM KHÓA HỌC KHÁC

TƯ VẤN NGAY

HỌA SỸ MÔI TRƯỜNG 3D CHUYÊN NGHIỆP

3D Environment Artist Pro

Hình thức học

Thời hạn
Khối ngành
Tập trung/
Bán thời gian
8 tháng
Thiết kế
-

-
-
ĐĂNG KÝ TƯ VẤN
Để lại thông tin để được tư vấn chi tiết về khóa học bạn nhé!

GỬI NGAY

Thời gian học chỉ 8 tháng

Thành thạo kỹ năng thiết kế nhân vật 3D trong nhiều lĩnh vực

Mức lương khởi điểm hấp dẫn lên tới 20 triệu đồng/ tháng

Môi trường học tập chuẩn 5 sao

HỌC VIỆN CÔNG NGHỆ THÔNG TIN VÀ THIẾT KẾ VTC (VTC ACADEMY)

Công ty Cổ phần đầu tư phát triển giáo dục VTCE – Giấy CNĐKDN: 0105889280, đăng ký lần đầu ngày 22 tháng 05 năm 2012, cấp bởi sở KHĐT thành phố Hà Nội

VTC ACADEMY PLUS HÀ NỘI

Tầng 5, Tháp C, Tòa nhà Central Point, 219 Trung Kính, P. Yên Hòa, Q. Cầu Giấy, Hà Nội

Hotline: 0857 976 556

Email: info@vtc.edu.vn

Tầng 4 – Tòa nhà VTC Online, 18 Tam Trinh, P. Minh Khai, Q. Hai Bà Trưng, Hà Nội

Email: info@vtc.edu.vn

VTC ACADEMY HÀ NỘI

130 Điện Biên Phủ, P. Chính Gián, Q. Thanh Khê, TP. Đà Nẵng

Hotline: 0865 098 399

Email: info@vtc.edu.vn

VTC ACADEMY PLUS ĐÀ NẴNG

Tầng 2 – Tòa nhà Emporium, 184 Lê Đại Hành, P. 15, Q. 11, TP. Hồ Chí Minh

Email: info@vtc.edu.vn

VTC ACADEMY PLUS TP.HCM

Copyright ©2024 VTC Academy

Cảm ơn Quý khách đã cho VINNY cơ hội được phục vụ. Nhân viên VINNY sẽ gọi điện xác nhận và giao hàng cho quý khách!
5 mẫu bé gái
5 mẫu bé trai

ĐẶT HÀNG THÀNH CÔNG

Chúc mừng bạn

Combo 5 bộ: 165.000 đ  (33K/1 bộ)
Combo
5 bộ tranh ghép phát triển trí tuệ

60 miếng cho bé 
từ 3- 10 tuổi

GỬI THÔNG TIN CHÚNG TÔI SẼ GỌI LẠI

Thông tin Đặt hàng

PhD. TRẦN ANH TUẤN

Giám đốc phát triển chương trình Kỹ thuật Trí tuệ nhân tạo VTC Academy Plus
Tiến sỹ Ngành Computer Science - Đại học Chonnam (Hàn Quốc)

Các vị trí từng đảm nhận

  • AI Technical & Team Leader: VIRALINT Development, Emage Development
  • AI Advisor: GE3F, Pinetech, Vicohub, PNJ, DMSpro Solutions
  • Giảng viên AI: ĐH Khoa học Tự nhiên, ĐHQG TP.HCM, ĐH Hutech, ĐH Cửu Long 

Các dự án từng tham gia

  • Automatic Control on Wafermap Quality Assurance Syste
  • Defect Detection and Evaluation
  • Customer Demographics and Behavior Analysis in Advertising Campaigns

Các đơn vị từng làm việc

VIRALINT Development, Emage Development, GE3F, Pinetech, Hiệp hội Máy tính Singapore (SCS), UTL Thái Lan, KLA Đài Loan, DMSPro, Cơ quan Khoa học và Công nghệ Nhật Bản (JSTA), UTAC (Thái Lan), KLA (Đài Loan), THP, FPT Software, PNJ

Các vị trí từng đảm nhận

  • Animator tại VTC game
  • Giám đốc sáng tạo Big6 Animation Studio
  • Đồng sáng lập El Effects VFX Studio

Các đơn vị từng làm việc

Đài truyền hình Việt Nam, VTC Game, Big6
Animation Studio, El Effects VFX Studio

nguyễn đắc hoàng

Giảng viên Thiết kế 3D - VTC Academy Hà Nội

thầy

Các vị trí từng đảm nhận

  • Junior Environment Artist, Senior Environment
  • Artist, Project Owner
  • Giảng viên tại Công ty hiệu ứng EFFE

Các đơn vị từng làm việc

Glass Egg, Sparx, EFF

huỳnh nguyên bảo

Giảng viên Thiết kế 3D - VTC Academy TP.HCM

thầy

Không Gian Học Tập

Chuyên Ngành

Giảng Viên

Báo Chí Nói Gì

ĐĂNG KÝ NGAY

Các vị trí từng đảm nhận

  • Senior Animator Indi Games
  • Lead Animator Saigon Dragon

Các đơn vị từng làm việc

FPT Online, Virtous-Sparx Vietnam,
Saigon Dragon Studio, Vintata

TRẦN KHANH HIỆP

Trưởng nhóm thiết kế - VTC Academy TP.HCM

thầy

Các vị trí từng đảm nhận

  • Trưởng nhóm thiết kế tại VTC Academy
  • Giám đốc Diễn hoạt tại Dsculpt Studio
  • Nghệ sĩ 3D tại Cirkus Production

Các đơn vị từng làm việc

VTC Academy, Cirkus Production,
Dsculpt Studio, Pig Studio

Nguyễn Hải Đăng

Trưởng nhóm Thiết kế VTC Academy Hà Nội
Cử nhân chuyên ngành nghệ thuật & thiết kế

thầy

Các vị trí từng đảm nhận

  • Head of Academic Department, Vice Director: Master Media Academy
  • Creative Director: PadiTech
  • Trưởng bộ môn Thiết kế đồ họa, Thiết kế web: ĐH FPT, FPT Polytechnic, Bkacad Academy
  • Giảng viên Thiết kế đồ họa: FPT Arena, ĐH SP Nghệ Thuật TW, ITplus Academy, ĐH Mỹ Thuật Công Nghiệp, ĐH Quốc Gia HN

Các đơn vị từng làm việc

FPT University, FPT Polytechnic, VC Corp, ĐH Quốc Gia HN, ĐH SP Nghệ Thuật TW, ĐH Mỹ Thuật Công Nghiệp, Master Media Academy, Itplus Academy, FPT Arena, Vinhomes, Adobe, Bkacad Academy, One Media, SGame, Indochine Media, VTV3,VTV2, VCTV, BBC Vietnamese, Laser Media

Nguyễn Ngọc Thăng

Giảng viên Thiết kế VTC Academy Hà Nội
Cử nhân Đại Học Bách Khoa - Chuyên ngành Toán TinỨng Dụng
ACE – Adobe Certified Expert

thầy

Các vị trí từng đảm nhận

  • Cộng tác viên minh họa Nhà Xuất Bản Kim Đồng, Nhà xuất bản Phụ Nữ, Nhà Xuất bản Đinh Tỵ…
  • Họa sĩ minh họa tại Trung tâm sách và thiết bị giáo dục ADCBook
  • Họa sĩ minh họa, thiết kế tại Công ty TNHH In Thương mại Tuấn Việt

Các dự án từng tham gia

Vẽ minh họa Tranh truyện cổ tích Việt Nam
Vẽ minh họa Truyện cổ tích thế giới
Vẽ minh họa Sách giáo khoa Tiếng Anh NXB Giáo Dục
Vẽ minh họa, thiết kế các ấn phẩm cho các đơn vị nhà xuất bản

Hoàng Khắc Huyên

Giảng viên Thiết kế VTC Academy Hà Nội
Cử nhân ngành Điêu Khắc - Trường Đại Học Mỹ Thuật Công Nghiệp

thầy

3D Character Artist Pro

3D Artist Pro

Giới thiệu

Giảng viên

Cơ sở vật chất

Sản phẩm học viên

Đăng ký ngay

Lộ trình đào tạo